سوال های الکتروپمپ آبارا

14
ژانویه
سوال های مربوط به الکتروپمپ آبارا (سری اول)
  • admin
  • 0 بازدید
  • ۰ دیدگاه
  • پمپ . پمپ آبارا . سوالات مربوط به پمپ .
  • سوال ۱ : از الکتروپمپ محیطی برای چه مصارفی میتوان استفاده کرد؟

الکتروپمپ محیطی PRA آبارا بیشتر جهت تامین آب آشامیدنی، خدمات ساختمانی (افزایش فشار آب گرم و سرد)، سیستم‌های گرمایشی و خنک کننده کاربرد دارد. از همین رو بسیاری از شرکت های ارائه دهنده خدمات ساختمانی از این مدل پمپ در پروژه های خود استفاده میکنند.

  • سوال ۲ : الکتروپمپ خودمکش مناسب برای چه کاربردهایی است؟

از الکتروپمپ های خودمکش AGA شرکت ابارا میتوان برای افزایش فشار، آبیاری، کارواش، تخلیه استخر و بطورکلی برای پمپاژ آب تمیز استفاده کرد.

  • سوال ۳ : آیا از الکتروپمپ مستغرق میتوان برای فاضلاب استفاده کرد؟

در صورتیکه الکتروپمپ مستغرق دارای خردکن باشد میتوان برای فاضلاب هایی که دارای ذرات تا قطر ۵۵ میلیمتر است استفاده کرد.

  • سوال ۴ : الکتروپمپ های سانتریفیوژ چدنی برای چه نوع سیال هایی مناسب است؟

با توجه به جنس پوسته و پروانه این نوع الکتروپمپ های سانتریفیوژ، لازم است جهت کار با سیالات غیرخورنده در مصارف معمولی و صنعتی استفاده گردد.

  • سوال ۵ : الکتروپمپ کفکش دارای چه کاربردهایی است؟

از الکتروپمپ های کفکش شرکت صنایع پمپ آبارا میتوان برای پمپاژ آب از چاه های آب (فاقد ذرات ساینده)، آبیاری باغات و مزارع، حوضچه های پرورش ماهی و پروژه های عمرانی و صنعتی استفاده کرد.

  • سوال ۶ : مهمترین کاربردهای الکتروپمپ کفکش چیست؟

از مهمترین کاربرد این نوع الکتروپمپ ها میتوان به آبیاری مزارع، استحصال آب از چاه های کم عمق و پمپاژ صنعتی و تخلیه منابع آبی ناخواسته اشاره کرد.

  • سوال ۷ : الکتروپمپ محیطی شرکت آبارا دارای چه ویژگی هایی است؟

الکتروپمپ محیطی PRA آبارا قابلیت کارکرد در دمای ۸۰ درجه سانتیگراد در محدوده فشار ۶ الی ۱۲ بار را خواهد داشت. همچنین جنس بدنه و واسطه ها از چدن بوده و بصورت مکانیکال آب بندی شده اند.

  • سوال ۸ : الکتروپمپ های سیرکولاتور شرکت آبارا دارای چه دسته بندی است؟

شرکت صنایع پمپ آبارا الکتروپمپ های خطی (سیرکولاتور) سه سرعته MR، الکتروپمپ خطی EGO، الکتروپمپ خطی (سیرکولاتور) چدنی LPC و الکتروپمپ استیل خطی (سیرکولاتور) LPS را به بازار معرفی کرده است.

  • سوال ۹ : جهت افزایش فشار آب در کشاورزی چه پمپی پیشنهاد میشود؟

با توجه به میزان و شرایط آبدهی زمین کشاورزی نوع پمپ انتخابی متفاوت میشود. ولی بطور کلی پمپ های سانتریفیوژ، پمپ های توربینی، پمپ های فشار قوی و پمپ های طبقاتی و شناور برای این منظور مورد استفاده قرار میگیرند.

  • سوال ۱۰ : الکتروپمپ های لجنکش از لحاظ جنس دارای چه دسته بندی است؟

پمپ های لجنکش را بر حسب نیاز مشتری میتوان در سه نوع جنس استیل، برنزی و چدنی دسته بندی نمود.

سوال ۱۱: در صورت کار نکردن سیل در سیل بند مکانیکال چه اتفاقی می افتد؟

اگر سیل کار نکند باعث میشود که بیشتر تجهیزات بکار رفته در پمپ از کار خارج شده تا سیل جدید جایگزین شود.

  • سوال ۱۲ : به چه علت داشتن تابلو برق برای بوسترپمپ ضروری است؟

زمانی که پمپ مستقیما به پرشرسوئیچ متصل شود این امر باعث عبور جریان های غیر مجاز از کنتاکت به پرشرسوئیچ خواهد شد که این تجهیزات را بصورت مکرر دچار خرابی میکند و پمپ دچار استهلاک شده در نتیجه هزینه های تعمیر و نگهداری بالایی را برای مصرف کننده به همراه دارد. برای حفاظت از پرشرسوئیچ و پمپ ها باید از تابلو برق استفاده کرد به همین علت در بوستر‌پمپ ها یکی از قسمت های مهم، تابلوهای کنترل موتور میباشد.

  • سوال ۱۳ : پمپ های سانتریفیوژ در چه بازه زمانی نیاز به تعمیر و بازرسی دارند؟

برای استفاده از عمر مفید این گونه پمپ ها به انتخاب و نحوه ی نصب صحیح باید توجه شود. بطور معمول پمپ های سانتریفیوژ همیشه به بازرسی نیاز دارند ولی بصورت سه ماهه و سالیانه نیز حتما باید بررسی شوند. لازم به ذکر است که اگر سیال پمپ شونده این پمپ ها دارای ذرات خورنده یا ساینده باشند و یا در محیطی که پمپ نصب گردیده امکان جمع شدن گازهای قابل اشتعال وجود داشته باشد، باید این بازرسی و تعمیرات در فواصل کوتاه تری انجام شود.

  • سوال ۱۴ : زمان خرید پمپ های سیرکولاتور  به چه موادی باید توجه شود؟

به هنگام انتخاب این پمپ ها علاوه بر تعیین نوع پمپ خطی یا زمینی باید به محاسبه دقیق میزان دبی و هد پمپ، قطر دهانه ورودی و خروجی آب، دور و قدرت موتور، نوع اتصال دنده ای یا فلنجی و همچنین مدل پمپ سیرکولاتور باید توجه شود. 

  • سوال ۱۵ : سیستم اطفای حریق توسط بوستر پمپ چگونه عمل میکند؟

سیستم اطفای حریق توسط آب به دو صورت، سیستم نازل های آب پاش و سیستم شلنگ قرقره تقسیم میشوند که آب و فشار مورد نیاز از طریق سیستم بوستر‌پمپ های آتش نشانی تامین میشود و مناسبترین نوع آنها پمپ های زمینی هستند به علت شیب کم منحنی عملکرد، با تغییرات نسبتا زیاد دبی با تغییرات زیاد فشار همراه نخواهد بود.

  • سوال ۱۶ : به چه صورت میتوان پدیده کاویتاسیون را پیش بینی کرد؟

در پمپ های سانتریفیوژ هنگامی که سیال وارد پمپ میشود به علت افزایش سرعت، فشار بصورت موضعی کم میشود و در نقطه ای نزدیک دهانه ورودی پمپ به میزان حداقل خود میرسد اگر در نقطه ای که فشار در پایین تر حد خود میباشد فشار سیال از فشار بخار بیشتر شود، سیال در طول حرکت خود در داخل پمپ به خاطر اینکه یک فاز بوده کاویتاسیون رخ نمیدهد به همین علت میباشد که شناخت نقطه مینیمم حائز اهمیت است.

  • سوال ۱۷ : تفاوت پمپ های سانتریفیوژ تک مرحله ای و چند مرحله ای در چیست؟

در طراحی پمپ سانتریفیوژ تک مرحله ای سوراخ هایی روی صفحه پشتی پروانه ایجاد شده و یک ست دیگر رینگ های سایشی بمنظور تعدیل فشار اضافه شده است. همچنین در پمپ های چند مرحله ای مراحل، روی شفت برعکس شده اند بنابراین عدم تعادل یک مرحله برخلاف عدم تعادل مرحله بعدی است.

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بگذارید