علل آن موارد زیر است:
– لوله ی مکش مسدود شده است.
– سیال در لوله مکش تبدیل به بخار میشود.
– سیال بطور کامل در لوله مکش قرار ندارد و یا لوله مکش بطور کامل در سیال غوطه ور نیست.
– اشتباه بودن جهت دوران پمپ.
– صافی (فیلتر) لوله مکش گرفته است.
– نفوذ هوا به لوله مکش (اصطلاحا لوله مکش هوا گرفته است).
– عدم تطابق لزجت (ویسکوزیته) سیال با لزجت سیالی که پمپ بر اساس آن طراحی شده است.
– باز نبودن شیر مکش.
علل آن موارد زیر است:
– فرسوده و خراب شدن قسمت های داخلی پمپ.
– سیال بطور کامل در لوله مکش قرار ندارد و یا لوله مکش بطور کامل در سیال غوطه ور نیست.
– مقدار ویسکوزیته سیال از ویسکوزیته ای که پمپ برای آن طراحی شده کمتر است.
– تبخیر شدن سیال در لوله مکش.
– مسدود بودن یا نیمه بسته بودن شیر های ورودی و خروجی پمپ.
– پایین بودن سرعت دورانی پمپ.
– باز بودن شیر اطمینان (Relief valve).
علل آن موارد زیر است:
– تبخیر شدن سیال در لوله مکش.
– پایین بودن سرعت دورانی.
– صافی (فیلتر) مکش گرفته است.
علل آن موارد زیر است:
– سرعت دورانی پمپ بیش تر از محدوده طراحی است.
– شافت پمپ و موتور هم محور نیست.
– اجزای داخلی پمپ فرسوده شده است.
– کاسه نمد یا آب بند محکم بسته شده است.
– شیر خروجی بسته یا مسدود شده است.
– سیال در داخل پمپ سفت و حالت جامد به خود گرفته.
– ویسکوزیته سیال از ویسکوزیته سیالی که پمپ برای آن طراحی شده بیشتر است.
علل آن موارد زیر است:
– هم محور نبودن شافت پمپ و موتور.
– لوله مکش هوا گرفته است.
– سیال در لوله مکش تبخیر شده است.
– قسمت ثابت با قسمت دوار با هم تماس پیدا کرده اند.
– صافی مکش گرفته است.
– لوله مکش بطور کامل در سیال غوطه ور نیست.
– یاتاقان ها و کوپلینگ ها روغنکاری مناسبی ندارند.
– ذرات و اجسام خارجی به پمپ وارد شده اند.
علل آن موارد زیر است:
– سیالی که پمپ قراره آن را جابجا کند دارای خورندگی است و بدنه پمپ در برابر آن مقاوم نیست.
– شافت پمپ و موتور هم محور نیستند.
– یاتاقان ها و کوپلینگ ها روانکاری و روغنکاری مناسب را ندارند.
– ارتعاشات بیشتر از اندازه.